Skip to main content
Til toppen
Vi senker prisen på vår bestselgende kombiarmatur EloRay! Logg inn for å se tilbudet

Kom i gang med

Elotec Kundeportal

Her kan du få svar på spørsmål om Elotec Kundeportal, og starthjelp til å komme i gang.

Når du er klar kan du logge inn her

 

Logg inn i Elotec Kundeportal

Hva er Elotec Kundeportal?

Elotec Kundeportal er vår nye digitale plattform som gir deg enkel tilgang til alt som gjelder dine Elotec-produkter og tjenester. Første produkt inn i portalen er Elotec Orion.

 

Som sluttbruker kan du ved å logge inn i Elotec Kundeportal få oversikt over alle dine Orion Alarmsendere. Du kan i den alltid tilgjengelige online portalen selv melde inn endringer, oppdatere kontaktinformasjon og mer. Har du en alarmsender med rapportering til et betjent alarmmottak vil vi ta ansvar for å videreformidle alle endringer du melder inn så alle relevante parter har korrekt informasjon. Som installatør har du full tilgang til alle enheter du har kjøpt og mulighet til å registrere nye eller administrere aktive enheter. 

 

Vi vil kontinuerlig videreutvikle Elotec Kundeportal med ny og utvidet funksjonalitet, stay tuned!

 

 

Hva kan du som sluttbruker/installatør bruke Kundeportalen til?

  • Full oversikt over alle dine Elotec Orion alarmsendere.
  • Tilgang til alle tjenester 24/7.
  • Hendelseslogg for alarmsender. 
  • Registrering og bekreftelse av abonnement for alarmsender.
  • Endring av abonnement, kontaktinformasjon og konfigurering av alarmsender. 
  • Sluttbruker kan endre abonnement, kontaktinformasjon, eier av abonnement og objektinformasjon. 
  • Installatør kan endre konfigurasjon av enhet og objektinformasjon. 
  • Enda flere nyttige funksjoner kommer i månedene og årene fremmover!

 

Slik får du tilgang til Elotec Kundeportal


Obs! For å få tilgang til Elotec Kundeportal må du enten være sluttbruker med aktivt abonnement eller registrert installatør. 
  1. Gå til Elotec Kundeportal på portal.elotec.no
  2. Velg "Registrer deg" om du ikke har vært innlogget tidligere.

    Se detaljert fremgangsmåte i listen under.

 

Fremgangsmåter - Elotec Kundeportal

  1. Gå inn på Elotec Kundeportal og klikk på "Logg inn i Elotec Kundeportal". I neste vindu må du ved første besøk må du klikke på "Registrer deg her" under innloggingsknappen. Du kan registrere din bruker ved å fylle inn e-post og sette et nytt passord, eller benytte en ekstern autentiseringstjeneste som "Google" eller "Microsoft". 

    OBS! Det er viktig at du benytter samme e-post adresse som alarmsenderen ble registrert med da det er dette som styrer tilgangen til enhetene. 


     
  2. Etter registrering må du gå til innboksen for din e-post og bekrefte din adressen din. 
    Har du benyttet en tredjepart autentisering er dette steget ikke nødvendig. 
     
  3. Til slutt går du tilbake til innloggingssiden for å logge inn med din nye konto. 
    Ved første innlogging må du bekrefte vilkår.



    Dersom du etter å ha fullført stegene får feilmeldingen "access_forbidden" skyldes dette at den e-posten du har registrert deg med ikke er knyttet til et aktivt kundeforhold til Elotec Orion.
    Forsøk på nytt med den samme e-posten som alarmsenderen ble aktivert med, eller ta kontakt med Elotec via kontaktskjemaet nederst på denne siden.  
  1. Inne i Elotec Kundeportal, gå til oversikten over "Mine enheter", klikk på den aktuelle enheten og deretter "Detaljer". 
  2. Her finner du all registrert informasjon om den aktuelle alarmsenderen, samt mulighet til å melde ulike endringer. For å administrere "Kontaktpersoner" klikker du på den knappen, nederst på "Oversikt"-siden. 


     
  3. Her har du mulighet til følgende; "Legg til kontaktperson", "Slett"  eller "Endre" eksisterende kontaktperson. Du kan også endre hvem som skal være primær kontaktperson. 


     
  4. Når du har utført de endringene du ønsker trykker du "Lagre endringer"
    OBS! har du endret primær kontaktperson er det viktig at denne personen går inn på sin e-post for å verifisere sin e-post, dette må gjøres før endringen blir aktivert. 

     
  1. Inne i Elotec Kundeportal, gå til oversikten over "Mine enheter", klikk på den aktuelle enheten og deretter "Detaljer". 
  2. Her finner du all registrert informasjon om den aktuelle alarmsenderen, samt mulighet til å melde ulike endringer. For å melde eierskifte klikker du på "Eier og fakturering" nederst på "Oversikt"-siden. 


     
  3. Fyll inn navnet på det nye foretaket/personen som skal stå som eier av enheten/abonnementet.
    Gjerne dra nytte av autosøk mot Brønnøysundregistrene for å fylle ut all informasjonen automatisk, dette gjør du ved å starte å skrive det registrerte navnet på foretaket.

  4. Ved endring av eier, må også ny kontaktperson oppgis, du får en påminnelse om dette direkte etter at du har lagret de første endringene. 


     
  5. Ny eier/kontaktperson vil få en bekreftelseslenke på epost som må bekreftes innen 48 timer for at endringen skal bli gyldig. Ny kontaktperson vil da få muligheten til å gå gjennom all registrert informasjon for å oppdatere det.

Denne funksjonen er av tekniske årsaker kun tilgjengelig for registrerte installatører eller system administratorer. Vi anbefaler at du tar kontakt med din installatør for å utføre endringer av konfigurasjonen for din Orion alarmsender. 

  1. Gå inn på Elotec Kundeportal og klikk på "Logg inn i Elotec Kundeportal". I neste vindu må du ved første besøk må du klikke på "Registrer deg her" under innloggingsknappen. Du kan registrere din bruker ved å fylle inn e-post og sette et nytt passord, eller benytte en ekstern autentiseringstjeneste som "Google" eller "Microsoft". 

    OBS! Det er viktig at du benytter samme e-post adresse som alarmsenderen ble registrert med da det er dette som styrer tilgangen til enhetene. 


     
  2. Etter registrering må du gå til innboksen for din e-post og bekrefte din adressen din. 
    Har du benyttet en tredjepart autentisering er dette steget ikke nødvendig. 
     
  3. Til slutt går du tilbake til innloggingssiden for å logge inn med din nye konto. 
    Ved første innlogging må du bekrefte vilkår.



    Dersom du etter å ha fullført stegene får feilmeldingen "access_forbidden" skyldes dette at den e-posten du har registrert deg med ikke er knyttet til et aktivt kundeforhold til Elotec Orion.
    Forsøk på nytt med den samme e-posten som alarmsenderen ble aktivert med, eller ta kontakt med Elotec via kontaktskjemaet nederst på denne siden.  
  1. Inne i Elotec Kundeportal, gå til oversikten over "Mine enheter", klikk på den aktuelle enheten og deretter "Detaljer". 
  2. Her finner du all registrert informasjon om den aktuelle alarmsenderen, samt mulighet til å melde ulike endringer. For å administrere "Kontaktpersoner" klikker du på den knappen, nederst på "Oversikt"-siden. 


     
  3. Her har du mulighet til følgende; "Legg til kontaktperson", "Slett"  eller "Endre" eksisterende kontaktperson. Du kan også endre hvem som skal være primær kontaktperson. 


     
  4. Når du har utført de endringene du ønsker trykker du "Lagre endringer"
    OBS! har du endret primær kontaktperson er det viktig at denne personen går inn på sin e-post for å verifisere sin e-post, dette må gjøres før endringen blir aktivert. 

     
  1. Inne i Elotec Kundeportal, gå til oversikten over "Mine enheter", klikk på den aktuelle enheten og deretter "Detaljer". 
  2. Her finner du all registrert informasjon om den aktuelle alarmsenderen, samt mulighet til å melde ulike endringer. For å melde eierskifte klikker du på "Eier og fakturering" nederst på "Oversikt"-siden. 


     
  3. Fyll inn navnet på det nye foretaket/personen som skal stå som eier av enheten/abonnementet.
    Gjerne dra nytte av autosøk mot Brønnøysundregistrene for å fylle ut all informasjonen automatisk, dette gjør du ved å starte å skrive det registrerte navnet på foretaket.

  4. Ved endring av eier, må også ny kontaktperson oppgis, du får en påminnelse om dette direkte etter at du har lagret de første endringene. 


     
  5. Ny eier/kontaktperson vil få en bekreftelseslenke på epost som må bekreftes innen 48 timer for at endringen skal bli gyldig. Ny kontaktperson vil da få muligheten til å gå gjennom all registrert informasjon for å oppdatere det.

Denne funksjonen er av tekniske årsaker kun tilgjengelig for registrerte installatører eller system administratorer. Vi anbefaler at du tar kontakt med din installatør for å utføre endringer av konfigurasjonen for din Orion alarmsender. 

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Hvert år faktureres abonnement for Elotec Orion/ELO-IOT alarmsendere for det inneværende året. Faktura sendes til det registrerte foretaket, fortrinnsvis via EHF om ikke annet er angitt. Ved privatpersoner sendes faktura til kontaktperson. 

Det er primær kontaktperson som har ansvar for abonnement og alarmsender på vegne av sluttbruker/foretak og som vil motta påminnelser og varlser, samt har mulighet til å melde endringer. 

Kontroller at du benytter korrekt e-post adresse, samme som er assosiert med Elotec Orion kundeforholdet og forsøk på nytt. Om problemet skulle vedvare kan du ta kontakt med oss via kontaktskjema nederst på denne siden. 

Tilgangen til Elotec Kundeportal styres av om du har et aktivt kundeforhold til Elotec, dette gjelder både installatører og sluttbrukere. 

Er du kunde av oss, men like vel ikke kommer inn kan du enkelt fylle ut kontaktskjema nederst på denne siden.

Tilgang til enheter styres for sluttbruker i henhold til hvem som er oppgitt som kontaktperson for hver enkelt enhet. Primær kontaktperson er den personen som har rettighet til å kunne legge til eller endre kontaktpersoner for en enhet.

Hvis du mener du skulle hatt tilgang til en enhet du ikke har tilgang til, anbefaler vi å ta kontakt med primær kontaktperson, eller eventuelt Elotec via kontaktskjema nederst på denne siden. 

OBS! Vi kan ikke gi tilgang til en enhet uten skriftlig samtykke fra primær kontaktperson/eier. 

Endringer meldes inne i Elotec Kundeportal og kan kun meldes av den personen som på det aktuelle tidspunktet står angitt som primær kontaktperson. Steg for steg fremgangsmåte for å melde endringer finner du i listen over. Hvis du skulle ha behov for hjelp kan du sende oss en forespørsel via kontaktskjemaet nederst på denne siden.

Har du en alarmsender med rapportering til et alarmmottak, vil vi melde eventuelle endringer direkte til dem så alle parter sitter med oppdatert informasjon og du slipper å melde samme endring flere ganger. 

Dette gjøres i henhold til gjeldende vilkår og personvernerklæring.

Du kan melde inn så mange endringer du måtte ha behov for uten noen kostnader. For abonnement med rapportering til alarmmottak vil vi for hver endring vil vi sende informasjonen videre til det aktuelle alarmmottaket. 

All informasjon blir behandlet i henhold til gjeldende vilkår og personvernerklæring. 

Dette gjør du enkelt fra Elotec Orion/IOT-appen på min mobil. Du benytter den forhåndskonfigurerte brukeren som fulgte med alarmsenderen (denne er eierens personlige bruker) og konfigurerer varsler under enhetsinnstillinger. Se komplett fremgangsmåte og video her: elotec.no/orion-hjelp

EN54-sertifisert alarmoverføring til bruker, 110-sentral eller andre alarmstasjoner.

Vårt mål er å levere fleksible og pålitelige alarmsendere, sammen med et trygt og enkelt abonnement til en markedsledende pris. Med installatør og bruker i fokus tilbyr vi løsninger tilpasset ditt behov. 

I forbindelse med lanseringen av Elotec Orion vil dette erstatte tidligere ELO-IOT, uten at dette har noen praktisk betydning for eksisterende brukere. 

 

Les mer om Elotec Orion ved å klikke her.

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Ta kontakt via skjemaet nedenfor.

Lenker
Language
Min side